8pic.ir     مكانی برای آپلود رایگان فایل های شما 8pic.ir     مكانی برای آپلود رایگان فایل های شما
سوالات عمومی آزمون استخدامی ها
سوالات ،عمومی ،آزمون، استخدامی ،

 استخدام ادارات دولتی و استانداری خراسان شمالی +جذب ۳۲۰ نیروی انسانی جدید

پرتکرارترین سوالات آزمون استخدامی استانداری های کشور

خبر۲۱ آبان ماه ۹۲ – جذب ۳۲۰ نیروی انسانی جدید در دستگاه‌های خراسان شمالی

حسین فرجی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: این استخدامی‌ها اکنون در مرحله گزینش و مصاحبه بوده که پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال این تعداد نیروی سهمیه دستگاه‌های استان به تدریج جذب شوند.

این مسئول در استانداری خراسان شمالی شمار دستگاه‌هایی که این تعداد نیرو به استخدام آن در خواهند آمد را ۱۹ دستگاه عنوان کرد.

به گفته وی، بخش قابل توجهی از این نیروها به عنوان سهم شهرستان جدیدالتأسیس راز و جرگلان در این شهرستان مرزی خدمت خواهند کرد.

فرجی تصریح کرد: آزمون این استخدامی‌ها طی امسال برگزار شده و واجدان شرایط شرکت در مراحل گزینش و مصاحبه نیز اعلام شدند.

خراسان شمالی در ۱۹ مرداد ۸۳ تأسیس شده که همواره با کمبود نیروی انسانی در دستگاه‌های اداری مواجه بوده است.

مسئولان استان پیش‌بینی می‌کنند با ساماندهی پست‌های سازمانی دستگاه‌ها و جذب نیرو، این استان به لحاظ اداری به شاخص‌های کشوری برسد

به گزارش فارس، خراسان شمالی با دارا بودن هشت شهرستان ۸۶۷ هزار نفر جمعیت دارد

سوالات آزمون استخدام، سوالات آزمون استخدامی ، آزمون استخدامی ، اگهی آزمون استخدامی ، آگهی آزمون استخدامی ، آگهی استخدامی ، اگهی استخدامی کل کشور، اگهی استخدامی کل کشور


تاریخ: یک شنبه 26 آبان 1392برچسب:استخدام ادارات دولتی و استانداری,
ارسال توسط رحیمیان

استخدام مجتمع فولاد امیرکبیر خزر

مجتمع فولاد امیرکبیر خزر واقع در شهرک صنعتی رشت برای تکمیل کادر پرسنلی خود به دنبال جذب افراد واجد شرایط به شرح ذیل می باشد:

۱) عنوان شغل: رییس انبارها

تحصیلات: لیسانس مهندسی صنایع یا مدیریت صنعتی

تجربه و شرایط: ۵ سال سابقه در این سمت

۲) عنوان شغل: رییس منابع انسانی و خدمات

تحصیلات: لیسانس در رشته مدیریت و علوم اداری و رشته های مرتبط

تجربه و شرایط:۲ سال سابقه در این سمت

۳) عنوان شغل: منشی

تحصیلات: فوق دیپلم و بالاتر در رشته های مدیریت، کامپیوتر، علوم اجتماعی و روابط عمومی

تجربه و شرایط: حداقل یک سال- خانم- بومی- با روابط عمومی بالا

لذا از متقاضیان دعوت به عمل می آید رزومه های خود را به آدرس ایمیل factory@aks-co.ir و یا تلفکس ۳۳۸۳۰۲۶-۰۱۳۱ فکس نمایند.

مهلت: ۹۲/۸/۳۰

سوالات رایج در آزمون های استخدامی

سوالات آزمون استخدام، سوالات آزمون استخدامی ، آزمون استخدامی ، اگهی آزمون استخدامی ، آگهی آزمون استخدامی ، آگهی استخدامی ، اگهی استخدامی کل کشور، اگهی استخدامی کل کشور


تاریخ: یک شنبه 26 آبان 1392برچسب:,
ارسال توسط رحیمیان

آخرین تصمیم دولت درباره استخدام‌های طرح مهرآفرین

خبر ۲۵ آبان ۹۲ -آخرین تصمیم دولت درباره استخدام‌های طرح مهرآفرین و مرحله دوم هدفمندی

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی و سرپرست معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه یارانه پرداختی این ماه از وصولی‌ها بوده، گفت: مرحله دوم هدفمندی‌یارانه‌ها بعداز بررسی مرحله اول آغاز خواهد شد.

خانه ملت نوشت: محمد باقر نوبخت درباره تأمین منابع هدفمندی یارانه‌ها گفت: بر اساس وصولی‌های که وجود داشته و بر اساس ماده ۱ و ۲ قانون هدفمندی یارانه‌ها، یارانه این ماه پرداخت شد.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی و سرپرست معاونت توسعه مدیریت ریاست جمهوری درباره استارت مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها تصریح کرد: بعد از بررسی عملکرد مرحله اول هدفمندی یارانه‌ها ‌مرحله دوم اجرایی می‌شود.

وی با تاکید براینکه دولت یازدهم متممی برای بودجه سال ۱۳۹۲ به مجلس ارائه نمی‌کند، افزود: اصلاحیه‌ای برای بودجه سال ۹۲ به مجلس ارائه خواهیم کرد اگرچه سعی داریم تا آنجایی که امکان دارد از مکانیزم تخصیص استفاده کنیم ولی اگر به گونه‌ای باشد که تخصیص امکان ناپذیر باشد حتما از همکاری نمایندگان مردم در جهت اصلاح قانون بودجه استفاده می‌کنیم و قطعا این اصلاحیه زودتر از پایان فصل تابستان به مجلس ارائه می‌شود.

نوبخت درباره ارائه بودجه سال ۹۳ به مجلس، ادامه داد: قطعا قبل از ۱۵ آذر ماه لایحه بودجه ۱۳۹۳ کل کشور طبق قانون به مجلس تقدیم می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی و سرپرست معاونت توسعه مدیریت ریاست جمهوری درباره استخدام‌های مهرآفرین گفت: طرح مهرآفرین فعلا متوقف شده و در حال بررسی شدن است و همه این طرح ملغی نمی شود واز یک سو سعی می‌کنیم بار مالی بی جهت و هزینه سنگین به وجود نیاید و از سوی دیگر حقوق افراد و اشخاص را هم در این زمینه مد نظر قرار می‌دهیم.

سوالات آزمون استخدام، سوالات آزمون استخدامی ، آزمون استخدامی ، اگهی آزمون استخدامی ، آگهی آزمون استخدامی ، آگهی استخدامی ، اگهی استخدامی کل کشور، اگهی استخدامی کل کشور


تاریخ: یک شنبه 26 آبان 1392برچسب:,
ارسال توسط رحیمیان

آخرین اخبار استخدامی استانداری

نمونه سوالات استخدامی استانداری ها

خبر ۲۵ آبان ۹۲ -کمبود نیرو در اداره استاندارد اصفهان

مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اصفهان گفت: قرار بود نیروهای استاندارد ۲ برابر شود و مصوبه استخدام ۹۰ نفر نیرو در اصفهان نیز به مسوولان داده شده، اما این مصوبه تاکنون توسط دولت و استانداری اجرا نشده است.

غلامحسین شفیعی، اظهار کرد: مسوولان برای فراخوان استخدام قول مساعد داده‌اند تا بتوان حداقل ماهی یک بار از واحدهای تولیدی بازرسی کرد.

وی ادامه داد: این کمبود نیرو در تمام نقاط کشور وجود دارد ولی دولت باید اجازه استخدام را بدهد. در صورتی‌که نیروهای استاندارد تامین شوند هزار قلم کالای مشمول استاندارد را می‌توان به ۵۶۰۰ قلم رساند.

شفیعی با اعلام این‌که شرکت‌های بازرسی به بخش خصوصی سپرده شده‌اند، ادامه داد: این شرکت‌ها که در اصفهان شامل ۹ شرکت است هر ماه یک‌بار موظف به بازرسی کارگاه‌ها و کارخانه‌ها هستند و عملکرد آنها نیز توسط این اداره کل، بررسی و به تخلفات آنها رسیدگی می‌شود.

وی از جبران زیان مصرف کنندگان در صورت مصرف کالای غیراستاندارد خبر داد و گفت: مطابق قانون “جبران زیان مصرف کننده”، اگر مصرف کننده‌ای، کالای دارای علامت استاندارد را خریداری کرده و پس از مصرف دچار مشکل شود با مراجعه به این اداره کل و واحدهای قضایی، خسارت آنها جبران می‌شود.

شفیعی با بیان این‌که برای اعلام شکایت تلفن گویا راه اندازی شده است، ادامه داد: تلفن چهار رقمی۱۵۱۷ از ابتدای سال جاری راه اندازی شده که در طول این مدت ۲۰۰ مورد شکایت در آن ثبت و رسیدگی‌های لازم انجام شده است

سوالات آزمون استخدام، سوالات آزمون استخدامی ، آزمون استخدامی ، اگهی آزمون استخدامی ، آگهی آزمون استخدامی ، آگهی استخدامی ، اگهی استخدامی کل کشور، اگهی استخدامی کل کشور


تاریخ: یک شنبه 26 آبان 1392برچسب:آخرین اخبار استخدامی استانداری ,
ارسال توسط رحیمیان

استخدام نیروی دریایی ارتش

نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای تکمیل پایور (کادر) درجه­ داری یگان‌های تابع خود از بین جوانان متعهد و علاقه­مند به‌صورت پیمانی، داوطلب (پسر) می­پذیرد.

الف) شرایط عمومی

۱- متدین به دین اسلام و دارای تابعیت جمهوری اسلامی ایران

۲- ایمان به انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی و آمادگی برای فداکاری در راه تحقق اهداف انقلاب

۳- اعتقاد و التزام عملی به ولایت مطلقة فقیه

۴- التزام عملی به احکام اسلامی و قوانین جمهوری اسلامی ایران و رعایت موازین اخلاق اسلامی

۵- عدم عضویت و هواداری از احزاب، گروه‌ها و سازمان‌های سیاسی

۶- داشتن حسن شهرت و عدم سوء پیشینة کیفری

۷- نداشتن اعتیاد به مواد مخدر و سابقة محرومیت از خدمات دولتی

۸- داشتن سلامت روانی و جسمانی برابر گواهی ادارة بهداشت و درمان نداجا (حداقل قد ۱۶۵ سانتی­متر و حداقل دید چشم بدون عینک ۱۰/۸ )

ب) شرایط اختصاصی

۱-  دارا بودن مدرک تحصیلی دیپلم متوسطه در یکی از رشته­ های زیر با شرایط مورد اشاره:

الف) نظری (ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی) با حداقل معدل کل سیزده

ب) رشته‌های فنی و حرفه‌ای (الکترونیک، الکتروتکنیک، ماشین‌های الکتریکی، رایانه، ساخت و تولید، مکانیک خودرو، صنایع فلزی، تأسیسات، متالورژی، ناوبری، الکترونیک و مخابرات دریایی، مکانیک موتورهای دریایی، حسابداری، بازرگانی و امور‌ اداری) با حداقل معدل کل سیزده

پ)  رشته­ های مهارتی کاردانش در گروهای زیر با حداقل معدل کل چهارده

(۱) کلیة رشته‌های گروه‌های برق ، رایانه، مالی و اداری

(۲) گروه مکانیک (فقط زیرگروه‌های سازه­های فلزی، ساخت و تولید، تأسیسات، صنایع دریایی، عیب­یابی و تعمیرخودرو، متالورژی و مدل سازی)

(۳) گروه هنر  (فقط رشته‌های آواز جهانی ، نوازندگی ساز ایرانی، نوازندگی ساز جهانی و آواز ایرانی از زیرگروه موسیقی )

۲- موفقیت در آزمایش‌های ورودی (علمی، عقیدتی، مصاحبة حضوری و ورزشی)

۳- فقط از متولدین سال‌های ۷۲، ۷۳ و ۷۴ ثبت نام به‌عمل می‌آید. (مدت انجام خدمت مقدس سربازی به حداکثر سن داوطلب اضافه می‌شود)

موارد مهم

  1. استخدام مشمولان وظیفة عمومی مستلزم ارائه مدرکی دال بر رسیدگی به وضع مشمولیت آنان از ادارة وظیفه عمومی است. ( استخدام مشمولان غایب و دارندگان کارت معافیت پزشکی ممنوع است.)
  2. فرزندان معظم شهدا، جانبازان از کار افتاده کلی و آزادگان از کار افتاده کلی از اعمال شرط معدل معاف می‌باشند و مدت پنج سال به حداکثر سن آنان  اضافه می‌شود. ( برابر ارائه مدرک از بنیاد شهید)
  3. فرزندان معظم شهدا، جانبازان، آزادگان، نیروهای مسلح ، ایثارگران ،  بسیجیان فعال و سربازان جمعی آجا از اولویت‌هایی برخوردار خواهند بود.
  4. حافظان کل قرآن کریم در صورت احراز شرایط عمومی و اختصاصی استخدام در اولویت می‌باشند.
  5. داوطلبان، پیش‌بینی‌های لازم را برای حداقل سه روز اقامت در تهران  به‌عمل آورند.
  6. آزمون ورودی از کتب عمومی و مشترک سه سال دبیرستان و بینش اسلامی خواهد بود.
  7. درصورتی‌که قبول­شدگان نهایی مراحل گزینش، بیشتر از ظرفیت مورد نیاز باشند، داوطلبان براساس اولویت­های شورای گزینش انتخاب خواهند شد.
  8. در هر مرحله­ای از گزینش که مشخص شود داوطلب فاقد شرایط اعلام شده است، از ادامة مراحل گزینش وی جلوگیری به‌عمل خواهد آمد.
  9. در صورت تکمیل سهمیه، ثبت نام متوقف خواهد شد.
  10. استخدام کارکنان واجد شرایط، حسب اولویت‌های سازمانی عمدتاً به‌منظورخدمت در مناطق و پایگاه های عملیاتی نداجا صورت می‌گیرد.
  11. با توجه به شبانه روزی بودن دورة آموزشی لازم است داوطلبان مجرد باشند و تا اتمام دوره، مجرد باقی بمانند.
  12. مدت قرارداد داوطلبان استخدام، پنج سال است و این مدت به منزلة انجام خدمت دورة ضرورت نیز محسوب می‌گردد. گفتنی است داوطلبان در طول مدت قرارداد در صورت تقاضای شخصی و داشتن شرایط لازم به استخدام رسمی تغییر وضعیت خواهند یافت.
  13. استخدام شدگان دارای شرایط گروه هنر ( بند پ – ۳ شرایط اختصاصی) صرفاً در تخصص مربوط به‌کار گرفته خواهند شد.

امتیازها

  1. دوره آموزش داوطلبان در آموزشگاه به‌صورت شبانه ­روزی بوده و کلیه مخارج آنان از قبیل وسایل کمک آموزشی، خوراک، پوشاک،  بهداشت و درمان  به عهده نیروی دریایی است و ماهیانه مبلغی به‌عنوان کمک هزینة تحصیلی نیز به آنان پرداخت خواهد شد.
  2. داوطلبان پس از اتمام دورة آموزش برابر مقررات ارتش جمهوری اسلامی ایران، ترفیع می‌گیرند و از حقوق و مزایای شغلی مربوط برخوردار می­شوند.
  3. دانش آموختگان از تسهیلات وام‌های مصوب، کارت اعتباری حکمت و سایر خدمات رفاهی برابر مقررات و ضوابط موجود برخوردار خواهند شد.
  4. درصورت ازدواج داوطلبان پس از اتمام دوره آموزش اولیه ، همسر و فرزندان آنها به‌عنوان افراد تحت تکفل منظور و از تسهیلات بیمه خدمات درمانی و بیمه عمر برابر ضوابط برخوردار خواهند شد.

ج) مدارک مورد نیاز برای ثبت­ نام

  1. عکس ۴×۳ یک قطعه (پشت ­نویسی شده)
  2. اصل شناسنامه و کارت ملی
  3. اصل مدرک دیپلم یا گواهی قبولی موقت دیپلم
  4. اصل و روگرفت نامه بنیاد شهید (برای فرزندان معظم شهدا، جانبازان، آزادگان)
  5. اصل و روگرفت دفترچه خدمات درمانی نیروهای مسلح خود یا والدین (برای فرزندان کارکنان نیروهای مسلح)
  6. واریز مبلغ ۲۰۰۰۰۰ ریال (دویست هزار ریال) به حساب ۵۱۵۱۵۷۹۰۰۷۰۰۸ بانک سپه ( به نام جمع‌آوری درآمد پشتیبانی مرکز نداجا ) و ارائه اصل برگۀ واریزی در زمان ثبت نام

د) نحوه ثبت­ نام

ثبت ­نام از داوطلبان به‌صورت حضوری انجام خواهد شد و به مدارکی که با پست ارسال شود، ترتیب اثر داده نخواهد شد.

داوطلبان واجد شرایط از تاریخ ۲ آذر ۹۲ تا تاریخ ۱۷ آذر ۹۲ فرصت دارند با در دست داشتن مدارک مورد نیاز در بند (ج) و با  توجه به محل سکونت خود به یکی از نشانی­های زیر برای ثبت­نام مراجعه نمایند:

  1. تهران، میدان رسالت، انتهای خیابان نیروی دریایی، مدیریت گزینش و اسـتـخـدام نیروی دریایی، تلفن ۷۷۲۲۶۰۰۳ و ۷۷۲۲۶۰۰۷
  2. بندرعباس، جادة اسکله، جنب درمانگاه تخصصی نیروی دریایی، شعبة استخدام، تلفن ۷-۵۵۶۴۱۲۱ ، داخلی ۲۰۵۵
  3. بوشهر، منطقة دوم نیروی دریایی، در دوم دژبان، شعبة استخدام، تلفن ۱۹- ۴۵۴۴۲۰۱ ، داخلی ۳۰۳۶
  4. بندرجاسک، جنب میدان شهدا، منطقة دوم ولایت نیروی دریایی ارتش جمهوی اسلامی ایران، دایرة استخدام، تلفن ۵۲۲۰۴۵۸
  5. چابهار، کنارک، منطقة سوم نیروی دریایی ارتش ج. ا. ا، جنب در دژبان، دفتر گزینش و استخدام نداجا، تلفن۴۳۱۲۱۴۵  و ۴۳۱۲۹۲۲
  6. نوشهر، دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره)، تلفن ۳۲۵۳۰۸۳
  7. رشت، میدان نیروی دریایی، فرماندهی آموزش تخصص های دریایی، دفتر استخدام، تلفن ۳۲۳۹۹۷۵
  8. خرمشهر، پایگاه نیروی دریایی، نیروی انسانی، شعبة استخدام، تلفن ۴۲۳۳۵۱۸
  9. سیرجان، بلوار امام رضا(ع) ،  آمادگاه ناوگان جنوب نداجا، در لنگر،  شعبة گزینش و استخدام ،  تلفن ۳۲۰۳۵۶۳
  10. مشهد،کوه سنگی هشت، ابتدای خیابان شهید بهشتی، دفتر نمایندگی نیروی دریایی، تلفن ۸۵۹۸۸۱۱ و۸۵۹۸۳۰۰
  11. شیراز، فلکة امام حسین(ع)، دژبان مرکز، دفتر نمایندگی نیروی دریایی، تلفن ۲۳۵۴۳۵۵
  12. اصفهان، خیابان ارتش، جنب خانۀ معلم، انتهای کوی بهداری لشکر، پادگان شمارة یک، دفتر نمایندگی نیروی دریایی، تلفن ۶۲۴۶۴۲۰
  13. کرمانشاه، سه‌راه حافظیه، بلوار شهید غیرتمند، نرسیده به بانک حکمت ایرانیان، دفتر نمایندگی نیروی دریایی، تلفن   ۸۳۹۵۰۹۳
  14. تبریز، خیابان آزادی، جنب بیمارستان ارتش، دفتر نمایندگی نیروی دریایی، تلفن ۵۴۱۴۱۳۶

هـ) مکان و زمان  برگزاری آزمون ورودی

۱- محل برگزاری آزمون ورودی همان شهری است که داوطلب در آن اقدام به ثبت­ نام نموده است.

۲- تاریخ برگزاری آزمون ورودی، هم‌ زمان با ثبت ­نام به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

 


  • سوالات آزمون استخدامی بانک ها
  • سوالات آزمون استخدامی استانداری ها
  • سوالات آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • سوالات استخدامی شرکت گاز
  • سوالات آزمون استخدامی شرکت نفت
  • سوالات استخدامی قوه قضائیه
سوالات آزمون استخدام، سوالات آزمون استخدامی ، آزمون استخدامی ، اگهی آزمون استخدامی ، آگهی آزمون استخدامی ، آگهی استخدامی ، اگهی استخدامی کل کشور، اگهی استخدامی کل کشور


تاریخ: یک شنبه 26 آبان 1392برچسب:,
ارسال توسط رحیمیان

زمان توزیع کارت استخدام شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر


خود را برای استخدام شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر ۹۲ آماده تر کنید!

خبر ۱۹ آبان ۹۲ -زمان توزیع کارت آزمون استخدامی شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر

از تاریخ ۹۲/۰۹/۰۳ الی ۹۲/۰۹/۰۷ می باشد.

داوطلبین می توانند با کلیک بر روی لینک زیر از وضعیت تایید یا عدم تایید خود اطلاع حاصل نمایند

سوالات آزمون استخدام، سوالات آزمون استخدامی ، آزمون استخدامی ، اگهی آزمون استخدامی ، آگهی آزمون استخدامی ، آگهی استخدامی ، اگهی استخدامی کل کشور، اگهی استخدامی کل کشور


ارسال توسط رحیمیان

در بازار امروز یكشنبه 19 آبان ماه 92 بهای سکه تمام بهار آزادی به920 هزار تومان رسید. این رقم، پایین ترین نرخ سكه در سال جاری است.
 
به گزارش ایلنا، در بازار امروز ر هر گرم طلای 18 عیار 94هزار و 500 تومان معامله می‌شود و نرخ سکه تمام بهار آزادی طرح جدید و قدیم 920 هزار تومان است؛ همچنین قیمت نیم سکه 480 هزار تومان، ربع سکه 280 هزار تومان و سکه‌های یک گرمی 188 هزار تومان است.
 
این درحالی است كه در بازارهای جهانی هر اونس طلای جهانی با ارزش 1290 تومان مورد مبادله قرار می‌گیرد.
 
برهمین اساس دلار با 20 تومان رشد به ارزش 3020 تومان به فروش رسید. همچنین یورو با ارزش 4050 تومان، پوند انگلیس با ارزش 4815 تومان و درهم امارات متحده عربی با ارزش 815 تومان فروخته می‌شود.

سوالات آزمون استخدام، سوالات آزمون استخدامی ، آزمون استخدامی ، اگهی آزمون استخدامی ، آگهی آزمون استخدامی ، آگهی استخدامی ، اگهی استخدامی کل کشور، اگهی استخدامی کل کشور


تاریخ: دو شنبه 20 آبان 1392برچسب:جدیدترین قیمت ارز و طلا در بازار,
ارسال توسط رحیمیان

فنون مصاحبه
دانستني‌هاي مصاحبه شغلي

پرسش‌هاي خاص و راه هاي پاسخگويي به آن‌ها را بشناسيم
 
 
تصور كنيد بعد از مدت‌ها كه براي استخدام دريك شركت يا موسسه درخواست استخدام و رزومه ارسال کرده‌اند به شما تلفن می‌شود و اعلام می‌کنند برای مصاحبه شغلی دعوت شده‌ایـــــــــد، فرصت چنداني هم براي آماده شدن نداريد شايد مصاحبه درهمان روز تماس باشد رویا يك روز زمان داشته باشيد بايد خود را برای مصاحـــــــبه آماده نمایید، حضور در مصاحبه شايد موجب وحشت يا فشار روانی براي شما گردد اما اندوهگين نباشـــــــــيد اگر درست عمل كنيد حتماً شانس خوبي براي استخدام خواهيد داشت مهم اين است كه درست عمل كنيد.

ابتدا به متن آگهي استخدام مراجعه كرده و معیارهای مورد نظر برای انتخاب را دوباره مطالعه نمایید تا سوا لاتی را که ممکن است از شماره پرسیده شود، بشناسید.اگر تاکنون در مورد سوالات کلی و عمومی مطلبي نخوانده‌اید بهتر است مروري بر آن‌ها داشته باشيد در سایت بازاركار و نشریات گذشته به آن‌ها اشاره شده است اما در اینجا ما قصد نداريم به آن‌ها اشاره كنيم ، آنچه در اینجا براي ما اهميت دارد سوالات خاص اســــت كه مرتبط با شغل مورد نظر می‌باشد. در مورد آن‌ها چه کاری می‌توانید انجام دهید؟ در ذیل به 5 مرحله اشاره است که به شما در آمادگی هر چه بهتر مصاحبه کمک می‌کند.

 

■ مرحله 1: شرح وظایف و خدمات شغلی را دوباره بخوانید

تمام شرح وظایف و خدمات شغلی را دوباره بخوانید. کار شـــــرکت چیست، شغل مورد نظر چه مواردی را شامل می‌شود، با چه کسانی باید ارتباط برقرار نمایید، از شما انتظار انجام چه کاری می‌رود، سپس معیارهای انتخاب را بخوانید و بین آن‌ها و شرح وظایف شغلی ارتباط برقرار نمائید.

به عنوان مثال فرض را بر این می‌گذاریم شغل در یک محیط نظارتی قرار دارد (وظیفه شما این است مطابق قوانین دولتی بر عملکرد افراد نظارت داشته باشید. تا کارهای محوله را به درستی انجام دهند.) بخشی از مسئولیت شما آماده‌سازی کارهای نوشتاری شامل نامه‌ها، گزارش‌ها، مقاله‌ها و دستورالعمل‌های حقوقی می‌باشد.

ملاک: مهارت‌های ارتباطی گفتاری و نوشتاری قوی و توانایی برقراری ارتباط با مخاطبان بیرونی.

همچنین می‌دانید این شغل در شرایط اجرایی پیچیده صورت می‌گیرد و باید کارمندان و مشتریان را نیز راهنمایی نمائید.

تمام اطلاعات فوق را کنار یکدیگر قرار دهید، ارتباطات نوشتاری و گفتاری در رابطه با آماده‌سازی اطلاعات فنی و حقوقی و ارائه راهنمایی و مشــاوره به همکاران و مشتریان، همگی جزو فعالیت‌های پیچیده می‌باشند.

 

■ مرحله 2: خود را به‌جای تصمیم‌گیرنده قرار دهید

خود را به جای اعضای تصمیم‌گیرنده قرار دهید. تمایل دارید چه اطلاعاتی را در مورد فرد مقابل بدانید؟

احتمالا تمایل دارید بدانید فرد متقـــاضی در زمینه مشابه نوشتاری با این شغل تجربه دارد، سابقه رویارویی با ابزار فنی و اجرایی داشته، سابقه راهنمایی همکاران و مشتریان را داشته است. راهنمایی و مشاوره مشابه ارائه اطلاعات نمی‌باشد. راهنمایی حاوی اطلاعات است اما ضمن ارائه اطلاعات، پیشنهاداتی را در مورد عملکرد مورد نظر ارائه می‌دهد. بدین معنا که باید مفهوم را درک نمایید، پیامد و نتیجه راهنمایی را در نظر بگیرید و توجه نمایید حرفه‌هایتان صحیح و مناسب باشند.

 

■ مرحله 3: به واسطه چه سوالاتی می‌توان به این قبیل اطلاعات دست یافت

به واسطه چه سوالاتی می‌توان به این قبیل اطلاعات دست یافت. برخی از نمونه‌ها عبارتند از:

◄ زمانی را شرح دهید که مجبور بوده‌اید راهنمایی را به همکارانتان نمائید که درک آن دشوار بوده است. برای کمک به درک بهتر شرایط چه اقدامی انجام دادید؟

◄ زمانی را شرح دهید که مجبور بوده‌اید مطلبی را به مشتری منتقل نمایید و می‌دانستید از شنیدن آن خوشحال نخواهد شد. مطلب را چگونه بیان کردید؟ عکس‌العمل مشتری چه بود؟ نظارت و مدیریت شما بر شرایط چگونه بود؟ از این تجربه چه آموختید؟

◄ انواع گوناگون مهارت‌های نوشتاری که در ارتباط با این شغل داشته‌اید به طور مختصر بیان نمایید.

◄ در راستای اطمینان از صحت و درستی راهنمایی ارائه‌ شده چه اقدامی انجام می‌دهید؟

 

■ مرحله 4: بهترین نمونه را انتخاب کنید

با توجه به سوالات فوق برای پاسخگویی به آن‌ها بهترین نمونه با توجه به شرایط ذکرشده را انتخاب نمایید. منظور از « بهترین» آخرین مورد مرتبط با شغل و شرایط مورد نظر است که شما را در بهترین حالت، با نتیجه مثبت نشان می‌دهد و با سطح شغل مورد نظر مطابقت دارد. همیشه نمی‌شود تمامی این عوامل را کنار یکدیگر جمع کرد.

 

■ مرحله 5 : سوالات را مرور کنید

مثال‌هایی را که در پاسخ به سوالات استفاده می‌کنید، مرور کنید. اعضای انتخاب‌کننده در چه مواردی ممکن است سوالات بیشتری مطرح نمایند. با همکار مورد اعتماد خود مشورت نموده و از او راهنمایی بخواهید.

سوالات آزمون استخدام، سوالات آزمون استخدامی ، آزمون استخدامی ، اگهی آزمون استخدامی ، آگهی آزمون استخدامی ، آگهی استخدامی ، اگهی استخدامی کل کشور، اگهی استخدامی کل کشور


تاریخ: دو شنبه 20 آبان 1392برچسب:,
ارسال توسط رحیمیان

دنبال کار خوب می گردید

اگرچه مخاطبین این متن افرادی هستند که به تازگی جستجوی شغلی را آغاز نموده‌اند اما خواندن آن برای کارجویان در هر سنی مفید است.

وقتي تازه فارغ التحصيل شده ايد اگربه شما بگويند « كارفرمايان درانتظاراستخدام شما هستند» حتما ً تعجب می‌کنید و می‌پرسید، «چطور ممکن است کارفرما خواهان من باشد درحاليكه تنها تجربه کاری من به فعالیت‌‌های داخل دانشگاه و مدرسه مربوط می‌شود؟» بی‌تجربگی شما می‌تواند نقطه مثبت به حساب آید. همچنين اگر تازه محل كارخود را ترك كرده باشيد نیاز نیست تا کارفرما انرژی صرف نماید تا «عادت‌های بدی» را که از کارفرمای قبلی آموخته‌اید، از بین ببرد و آنچه بیش از همه برای کارفرما جذابیت دارد این است که شما پر از انرژی بوده و زمان کافی دارید لذا هنگامی که کارفرما پروژه‌ای را به شما ارجاع می‌دهد که نیازمند صرف زمان بسیار است، مانعی از جانب شما وجود ندارد. مهارت‌های فنی شما نسبت به فردی که سال‌ها از فارغ‌التحصیلی او می‌گذرد بهتر و به روزتر است. شما ارزان هستید، احتمالاً حقوق مورد نظر شما نصف حقوق مورد نظر یک فرد 40 ساله و بالاتر است.

باز هم اعتراض می‌کنید، «نمی‌دانم می‌خواهم چکاره شوم یا چه چیزی را انتخاب نمایم؟» تصورتان این است که در مدرسه باید این موضوع را کشف کنید. اشتباه است! باید به این درک برسید که گذراندن سال‌های سال با معلمان و اساتیدی که خارج از دنیای واقعی قرار دارند، بهترین روش یافتن راه و مسیر در دنیای حقیقی نیست.

هنوز خیلی دیر نیست. در ذیل به مواردی اشاره شده است که با به کار بردن آن‌ها می‌توانید از ایــــن شرایط رها شوید.

گام اول: یک یا دو مورد از مهارت‌های اصلی خود را مشخص نمایید، حدود 6 مورد از دستاوردها و عملکردهای خود را فهرست نمایید و مهارت‌هایی را جست‌وجو کنید که در رسیدن به این عملکرد مثمرثمر بوده‌اند.

گام دوم: با مراجعه به سایت‌های مختلف آیا عنوان شغلی خاصی وجود دارد که جلب توجه نماید. اگر موردی وجود ندارد نگران نشوید. روش بعدی کمک می‌کند دریابید آیا عنوان شغلی خاصی مورد نظرتان است یا خیر.

گام سوم: فهرستی تهیه نمایید و نام 20 مکانی را که از کار کردن در آنجا به کارگیری مهارت‌های اصلی‌تان لذت می‌برد را ذکر کنید.

گام چهارم: فهرستی تهیه نموده و نام 50 نفر از افرادی که به شما علاقه دارند را بنویسید. نگویید که 50 نفر را نمی‌شناسید. آرایشگرتان، وکیل یا حسابدار خانوادگی‌تان، دوستانتان در انجمن‌ها، گروه‌های داوطلبانه و دوستان سابق...

با 50 نفر نوشته شده در لیست صحبت کنید که آیا شخصی را در 20 مکان مورد نظرتان یـــــا در هر مکان دیگری می‌شناسند. در این صورت بخواهید در صورت امکان بین شما و کارفرما یا فرد مورد نظر ارتباط برقرار نمایند.

در ملاقات با این افراد درخواست خود را در یک جمله بیان کنید، به عنوان مثال «در جست‌وجـــــوی شغلی هستم که بتوانم از توانایی خود در متقاعد ساختن دیگران استفاده نمایم و نیاز نباشد تمام روز را پشت میز بنشینم.» می‌توانید به رزومه خود مراجعه کنید. همچنین می‌توانید از فرد مخاطب بخواهید مشکلی را شرح دهد که کارفرما با آن روبروست و شما می‌توانید در حل آن مشکل سهیم باشید.

گام پنجم: در مورد هر یک از 20 مکان یا کارفرمای مورد نظرتان که نتوانستید ارتباط فردی با آن برقرار نمایید با بخش منابع انسانی تماس بگیرید. علت انتخاب آنان را شرح دهید، مثلاً «همیشه مجذوب شرکت و نحوه عملکرد شما در جذب مشتریان جوان‌تر بوده‌ام و صادقانه بیان کنم فاصله زمانی بین مترل و شرکت شما 10 دقیقه است. سپس اینگونه بیان کنید» در جست‌وجوی شغلی هستم تا بتوانم از توانایی‌ام (به مهارت/ مهارت‌های اصلی خود اشاره نمایید) استفاده نمایم. لطفاً در این زمینه مرا راهنمایی بفرمایید.» از جانب فرد راهنمایی ارائه شود یا نه، از او سوال کنید آیا به شما این اجازه را می‌دهد دوباره با او تماس گرفته و عملکرد خود را به اطلاع او برسانید. در هر صورت یادداشت تشکر فراموش نشود.

گام ششم: در جلسه مصاحبه جریان دستاوردها و عملکردهای خود را شرح دهید: مشکلی که پیش رو داشته‌اید، نحوه رویارویی با آن و نتایج مثبتی که در نهایت به دست آمد. اگر هم چنین مورد وجود نداشته می‌توانید به مشکلی اشاره نمایید که کارفرما با آن روبرو بوده و از شما برای حل مشکل همفکری گرفته است. اشتیاق خود را نشان داده و در عین حال در مورد نقاط قوت و ضعف خود صادق باشید. تمام کارفرمایان صداقت و خلوص نیت شما را تحسین خواهند نمود. کارفرمای نامناسب می‌داند شما مناسب این شغل نیستید و کارفرمای مناسب، شما را استخدام خواهد نمود.

سریع ناامید نشده و بحث را تمام نکنید. هدف از مصاحبه اول یا حتی مصاحبه دوم معمولاً ارائه پیشنهاد شغلی نیست بلکه راه یافتن به مصاحبه دیگری است. لذا در پایان مصاحبه می‌توانید اینگونه بیان نمایید «نسبت به بحث امروز بسیار خوشبین هستم، نیاز است کاری انجام دهم تا برای گسترش تعاملات خلاصه مختصری ارائه نمایم؟ امکان ملاقات دوباره وجود دارد؟»

 

■ يك نصحیت

به چیزی وابسته نشوید. افرادی را می‌شناسم که تمام عمر خود را مجبور به تحمل مشاغل پست و غیرقابل تحمل بوده‌اند. اگر شغل یا مدیرتان را دوست ندارید راهی به سوی شغلی بهتر باز کنید یا کسب و کاری برای خودتان آغاز نمایید.

سوالات آزمون استخدام، سوالات آزمون استخدامی ، آزمون استخدامی ، اگهی آزمون استخدامی ، آگهی آزمون استخدامی ، آگهی استخدامی ، اگهی استخدامی کل کشور، اگهی استخدامی کل کشور


تاریخ: دو شنبه 20 آبان 1392برچسب:راه های استخدام شدن,
ارسال توسط رحیمیان

برگزاری آزمون استخدامی دانشگاه پیام‌نور


سرپرست اداره کل امور اداری دانشگاه پیام نور از برگزار آزمون آیین‌نامه استخدامی برای نخستین بار در سطح کارشناسان کارگزینی اداری و علمی دانشگاه پیام نور خبر داد.

به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مهندس مرادآبادی افزود: این آزمون با هدف بهبود کیفیت کار و آشنایی کارشناسان حوزه کارگزینی علمی و اداری دانشگاه پیام نور با محتوای این آیین‌نامه به عنوان مرجع توسط هیات امنا وزارت علوم تصویب شده است، برگزار می‌شود.
وی افزود: اهمیت آیین نامه استخدامی به حدی است که سوالات آزمون با دقت زیادی به سه شکل تشریحی، تستی و حل مسئله طراحی شد و کارشناسان در مدت 90 دقیقه فرصت داشتند که به سوالات پاسخ دهند.
وی همچنین اظهار داشت: مشابه این آزمون به زودی در دانشگاه‌های پیام نور سراسر استان‌ها برگزار خواهد شد.

سوالات آزمون استخدام، سوالات آزمون استخدامی ، آزمون استخدامی ، اگهی آزمون استخدامی ، آگهی آزمون استخدامی ، آگهی استخدامی ، اگهی استخدامی کل کشور، اگهی استخدامی کل کشور


ارسال توسط رحیمیان