پیرو اطلاعیه این سازمان درخصوص توزیع كارت شركت در آزمون تحصیلات تكمیلی سال 1390 به اطلاع داوطلبان میرساند به یكی از روشهای ذیل میتوانند مابه التفاوت هزینه ثبت نام شركت در این آزمون را برای یك رشته امتحانی 33000 ریال و دو رشته امتحانی 66000 ریال را پرداخت و سپس نسبت به پرینت كارت شركت در آزمون خود از طریق سایت سازمان سنجش آموزش كشور به نشانی www.sanjesh.org اقدام نمایند:
1- پرداخت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش آموزش كشور:
برای پرداخت مابه التفاوت هزینه ثبت نام، از طریق سایت سازمان سنجش آموزش كشور، داوطلبان میتوانند با استفاده از هر یك از كارتهای بانكی عضو شبكه شتاب كه رمز پرداختی اینترنتی آن را قبلاً از طریق بانك صادر كننده دریافت نمودهاند و مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org اقدام نمایند.
2- پایانههای فروش (دستگاههای كارت خوان) شركت آسان پرداخت پرشین:
در این روش داوطلبان با مراجعه به نزدیكترین پذیرنده دستگاه كارت خوان (pos) در محل سكونت خود میتوانند به صورت نقدی یا با استفاده از كارتهای عضو شتاب نسبت به پرداخت مابه التفاوت هزینه ثبت نام اقدام نمایند. برای اطلاع از نشانی نزدیكترین پذیرنده دستگاه كارت خوان شركت مذكور، به سایت شركت آسان پرداخت پرشین به نشانی https://www.persianswitch.com/plist.asp مراجعه نمائید.
3- از طریق دستگاههای كارت خوان (پایانههای فروشگاهی) بانك سامان:
در این روش داوطلبان میتوانند با مراجعه به فروشگاههای معرفی شده از طرف بانك سامان از طریق دستگاههای كارتخوان منتخب سامان و به وسیله كارتهای بانكی عضو شبكه شتاب نسبت به پرداخت مابه التفاوت هزینه ثبت نام اقدام نمایند. به منظور رفاه حال داوطلبین تعداد كثیری از فروشگاهها مجهز به این خدمت شدهاند كه برای پیدا كردن نزدیكترین فروشگاه، به آدرس http://www.sep.ir/index.php?option=com_acceptors&Itemid=68 مراجعه نمائید.
4- از طریق تلفن همراه به كمك سامانه همراه 24 بانك سامان:
در این روش داوطلبان میتوانند اطلاعات كارت اعتباری ثبت نام خود را از طریق تلفن همراه خریداری نمایند. جهت استفاده از این خدمت كافیست كارت بانكی عضو شبكه شتاب با رمز دوم (رمز خرید اینترنتی) و سیم كارت همراه كیش، ایرانسل یا تالیا در اختیار داشته باشند. داوطلب میبایست در سامانه همراه 24 سامان براساس توضیحات ذیل عضو شده و پس از عضویت، كد *724*101# را با تلفن همراه خود شمارهگیری نماید. در این هنگام منوی تهیه ووچر آزمون كارشناسی ارشد بر روی تلفن همراه داوطلب نمایش داده میشود. با انتخاب شماره منو مربوطه و ارسال آن، منوی بعدی نمایش داده می شود كه لیست نام كارت (های) بانكی ثبت شده در سایت سامانه همراه 24 به شما نشان داده میشود. كاربر كارت مورد نظر خود جهت خرید را انتخاب مینماید و در منوی بعد منوی ورود رمز دوم (رمز اینترنتی) كارت عضو شبكه شتاب ظاهر میشود. با ورود رمز و ارسال آن پس از چند ثانیه، اطلاعات مربوط به پرداخت مابه التفاوت هزینه ثبت نام آزمون كارشناسی ارشد بر روی صفحه تلفن همراه نمایش داده میشود و یك پیامك حاوی اطلاعات فوق و رسید خرید بر روی تلفن همراه دریافت میگردد.
روش عضویت در سامانه همراه 24 سامان:
برای عضویت در این سامانه كاربر میبایست كد *724# را با تلفن همراه خود شمارهگیری نموده و پس از انتخاب زبان دلخواه خود گزینه ثبت نام (عضویت) را انتخاب نمایند. در این مرحله یك كد برای عضویت در اختیار كاربر قرار خواهد گرفت كه به كمك این كد و مراجعه به سایت http://mpay.samanepay.com عضویت خود را با كمك راهنمای داخل سایت تكمیل مینماید. لازم به ذكر است كه پس از عضویت در سایت، كاربر میبایست یك یا چند كارت بانكی خود را در سایت ثبت نماید. این كارت یا كارتها پس از ثبت، به تلفن همراه كاربر متصل میشوند و برای استفاده از تمامی خدمات سامانه همراه 24 قابل استفاده خواهد بود.
5- خرید از طریق دستگاههای ATM بانك ملی ایران:
در این روش داوطلبان با مراجعه به دستگاههای ATM بانك ملی ایران (خود پرداز) و با در اختیار داشتن یكی از كارتهای بانكی عضو شبكه شتاب از طریق منوی خرید سازمان سنجش آموزش كشور نسبت به پرداخت مابه التفاوت هزینه ثبت نام اقدام و سپس برای در یافت كارت ورود به جلسه آزمون به سایت سازمان سنجش آموزش كشور مراجعه نمایند.
6- از طریق دستگاههای كارت خوان (پایانههای فروشگاهی) بانك پارسیان:
در این روش داوطلبان میتوانند با مراجعه به فروشگاههای معرفی شده از طرف بانك پارسیان از طریق دستگاههای كارت خوان منتخب پارسیان و به وسیله كارتهای بانكی عضو شبكه شتاب نسبت به پرداخت مابه التفاوت هزینه ثبت نام اقدام نمایند. به منظور رفاه حال داوطلبین تعداد كثیری از فروشگاهها مجهز به این خدمت شدهاند كه برای پیدا كردن نزدیكترین فروشگاه به داوطلب، اطلاعات فروشگاه های منتخب از طریق آدرس اینترنتی http://www.pec.ir/Forms/Merchants/SanjeshMerchantsPage.aspx سایت شركت تجارت الكترونیك پارسیان در اختیار داوطلبین قرار داده میشود.
7- پرداخت حضوری از طریق شعب بانك ملی:
داوطلبان با مراجعه حضوری به یكی از شعب بانك ملی ایران در سراسر كشور نسبت به واریز مبلغ 33000ریال برای هر كارت شركت در آزمون و به دیگر سخنی داوطلبانیكه در دو رشته امتحانی ثبت نام نموده اند لازم است برای هر رشته امتحانی به صورت مجزا مبلغ 33000 ریال را به حساب 748 خزانه داری كل واریز و سپس شماره و تاریخ هر فیش واریزی را در سایت اینترنتی سازمان سنجش آموزش كشور درج و كارت آزمون خود را دریافت نمایند. ضمناً اصل فیش و یا فیش های واریزی را حداكثر تا 05/12/89 از طریق پست به آدرس:
تهران صندوق پستی 4378-15875 واحد ثبت نام آزمون تحصیلات تكمیلی سازمان سنجش آموزش كشور ارسال نمایند.
سازمان سنجش آموزش كشور بدین وسیله به اطلاع آن دسته از داوطلبان آزمون سراسری سال 1390 دارنده دیپلم های شاخه نظری (نظام سالی واحدی) شامل رشته های ریاضی فیزیك، علوم تجربی ، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی كه از سال 1384 لغایت 1389 دیپلم خود را اخذ نموده اند ، می رساند ضرورت دارد از روز دوشنبه مورخ 25/11/89 با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش كشور به نشانی: www.sanjesh.org نسبت به مشاهده سوابق تحصیلی (نمرات كتبی دیپلم)خود اقدام نمایند. ضمناً در صورت مشاهده هر گونه مغایرت در سوابق تحصیلی نمرات كتبی دیپلم به اداره آموزش و پرورش محل اخذ مدرك دیپلم خود مراجعه نمایند و از هر گونه مراجعه و یا مكاتبه با این سازمان خودداری كنند .
سازمان سنجش آموزش كشور بدینوسیله به اطلاع آن دسته از داوطلبان آزمون سراسری سال 1390 كه در زمان مقرر (16/9/89 لغایت 1/10/89 ) موفق به ثبت نام در آزمون نگردیده اند و یا نسبت به ثبت نام خود اقدام نموده اند و نیاز به بازبینی اطلاعات ، ثبت نامی خوددارند ، می رساندكه از تاریخ 25/11/89 لغایت 2/12/89 می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش كشور به نشانی: www.sanjesh.org نسبت به ثبت نام خود اقدام نموده و یا نسبت به ویرایش اطلاعات ثبت نامی خود اقدام كنند .
ضمناَ سوابق تحصیلی (ریزنمرات تحصیلی دیپلم) برای كلیه داوطلبان مشمول قانون در این مرحله نمایش داده می شود.
1- داوطلبانیكه در زمان مقرر نسبت به ثبت نام در آزمون اقدام نموده اند :
این دسته از داوطلبان لازم است با وارد نمودن اطلاعات كارت اعتباری یا كد رهگیری و اطلاعات فردی نسبت به مشاهده اطلاعات ثبت نامی و در صورت لزوم نسبت به ویرایش اطلاعات ثبت نامی با در نظر گرفتن موارد ذیل اقدام نمایند
الف - دیپلمه های سال 83 و ماقبل اجازه ویرایش اطلاعات خود را دارند ولی چنانچه خواستار اصلاح سال اخذ مدرك دیپلم خود به سالهای 84 و بعد از آن باشند لازم است ابتدا به بخش مربوط به مشاهده سوابق تحصیلی در سایت مراجعه و در صورت تایید سوابق تحصیلی وارد بخش مربوط به ویرایش تقاضانامه شوند و اگر چنانچه مغایرتی در اطلاعات سوابق تحصیلی خود مشاهده نمودند می بایست به اداره آموزش و پرورش محل اخذ مدرك دیپلم خود به منظور پیگیری موضوع مراجعه نمایند.
ب- دیپلمه های سالهای 84 و بعد از آن اجازه ویرایش اطلاعات آزمون خود را داشته اما اجازه ویرایش اطلاعات فردی و سوابق تحصیلی را نخواهند داشت و چنانچه در رابطه با اطلاعات فردی و سوابق تحصیلی مغایرتی مشاهده نمایند لازم است به اداره آموزش و پرورش محل اخذ مدرك دیپلم خود به منظور پیگیری مراجعه نمایند.
ج- آندسته از داوطلبانیكه در آزمون ثبت نام نموده لكن موفق به اعلام علاقمندی به دانشگاه پیام نور و موسسات غیرانتفاعی نگردیده و یا علاقمند به شركت در گروههای آزمایشی هنر یا زبانهای خارجی بوده لكن علاقمندی خود را در مرحله ثبت نام اولیه اعلام ننموده اند نیز می توانند در تاریخهای اعلام شده از طریق كارت اعتباری كه در مرحله اول ثبت نام (16/9/89 لغایت 1/10/89)خریداری نموده اند و یا از طریق پرداخت الكترونیكی در این مرحله نسبت به خرید كارت اعلام علاقه مندی اقدام و سپس در بخش اعلام علاقه مندی ، علاقه مندی خود را مشخص نمایند .
2- آندسته از متقاضیانی كه در مرحله اول موفق به ثبت نام در آزمون سراسری سال 1390 نشده اند:
آندسته از متقاضیانی كه به هر دلیل در تاریخهای تعیین شده موفق به ثبت نام در آزمون سراسری سال 1390 نشده اند می توانند از تاریخ25/11/89 لغایت 2/12/89 به سایت سازمان به نشانی: www.sanjesh.org مراجعه و با توجه به دستورالعمل مربوط نسبت به ثبت نام در آزمون اقدام نمایند.داوطلبان لازم است از طریق كارت اعتباری كه در مرحله اول ثبت نام (16/9/89 لغایت 1/10/89)خریداری نموده و آنرا در اختیار دارند یا از طریق پرداخت الكترونیكی در این مرحله نسبت به خرید كارت اعتباری اقدام و سپس به بخش مربوط به ثبت نام جدید مراجعه و نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.
ضمناَ به اطلاع داوطلبان می رساند كه از هر گونه اقدام دیگری ( از قبیل مراجعه حضوری،ارسال درخواست پستی و یا الكترونیكی ، تماس تلفنی و .....) اكیداً خودداری نمایند كه به هیچ عنوان به درخواست آنان عمل نخواهد شد.
شورای گسترش آموزش عالی با تأسیس 7 رشته تحصیلی جدید در مقطع دکتری و 4 رشته در مقطع کارشناسی در دانشگاههای کشور موافقت کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر، شورای گسترش و برنامه ریزی آموزش عالی با تاسیس رشتههای تحصیلی دکتری تاریخ تمدن اسلامی در جامعه المصطفی العالمیه، زراعت در دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان، کلام امامیه در دانشگاه تهران (مجتمع آموزش عالی قم)، حکمت متعالیه در دانشگاه اصفهان، مهندسی راه آهن دردانشگاه علم و صنعت ایران، مهندسی برق "گرایش الکترونیک" صنعتی شیراز و مهندسی برق گرایش قدرت در دانشگاه صنعت آب و برق شهید عباسپور موافقت کرد.
همچنین با تصویب این شورا، رشتههای تحصیلی کارشناسی مهندسی مکانیک در دانشگاه ملایر، مهندسی فضای سبز در دانشگاه فردوسی مشهد، فقه و حقوق اسلامی در دانشگاه امام صادق (ع) و زیست شناسی گرایش علوم گیاهی در دانشگاه لرستان تاسیس می شوند.
مواد امتحانی برای تمامی مقاطع (مقاطع كاردانی و بالاتر و مقطع دیپلم بهیاری) در هر دو سطح عمومی (با تعداد 90 سؤال) و تخصصی (با 45 سوال) تنظیم شده است.
امتحان توانمندیهای عمومی شامل زبان و ادبیات فارسی، زبان انگلیسی عمومی، ریاضی و آمار مقدماتی، فناوری اطلاعات، معارف اسلامی، اطلاعات سیاسی و اجتماعی و مبانی قانونی است.
درس معارف اسلامی در حالی طراحی شده كه اقلیتهای دینی از پاسخگویی به سؤالات این درس معاف هستند و امتیاز آن در سایر موارد امتحان توزیع میشود.
امتحان تخصصی شامل سؤالات مرتبط با رشته شغلی به صورت چهار گزینهای (بدون اعمال نمره منفی برای پاسخ غلط) طراحی میشود.
مواد امتحانی برای مقطع دیپلم بهیاری شامل معارف اسلامی، اطلاعات سیاسی و اجتماعی و مبانی قانونی، زبان و ادبیات فارسی، فناوری اطلاعات، زبان انگلیسی، ریاضی و آمار مقدماتی است.
زمان دریافت كارت ورود به جلسه آزمون از اول اسفند سال جاری تا چهارم همین ماه در نظر گرفته شده است.
آزمون در ششم اسفندماه سال جاری برگزار میشود.
به گزارش فارس ، عباس حسنی امروز در حاشیه جلسه شورای معاونان وزارت بهداشت در جمع خبرنگاران درباره اینكه آیا پرستاران با وجود ممنوعیت استخدام در تهران در این شهر هم استخدام میشوند، توضیح داد: استخدام پرستاران برای اجرای قانون ارتقای بهرهوری و كاهش ساعت كاری پرستاران است و با استخدامهای معمول دستگاههای دولتی فرق میكند به همین علت این استخدام در تمام استانها از تهران گرفته تا اقصی نقاط كشور اجرا میشود.
وی درباره علت منتشر نشدن فراخوان و آگهی استخدام پرستاران در استان تهران گفت: مشكل در استانداری هاست ما در چند استان غیر از تهران هم این مشكل را داریم كه با همكاری معاونت نظارت راهبردی و نیروی انسانی ریاست جمهوری درصدد حل این مشكل هستیم.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: یكی از مشكلات پیش رو برای استخدام پرستاران این است كه برخی ارگانها مانند بنیاد شهید درخواست سهمیه استخدامی دارد كه اگر مثلاً 5 هزار نفر به این ارگان اختصاص دهیم. این میزان سهمیه استخدامی بلوكه میشود و دیگر نمیتوانیم قانون ارتقای بهره وری و كاهش ساعت كاری پرستاران را اجرا كنیم.
وی افزود: وزارت بهداشت و معاونت نیروی انسانی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری متفق القول هستند كه این استخدامها باید خارج از روال عادی استخدامها منظور شود زیرا هدف از آن كاهش ساعت كاری و اجرای قانون ارتقای بهره وری خدمات كاركنان بالینی است.
افزایش 50 درصدی تختهای بیمارستانی كشور تا سال 93
حسنی اضافه كرد: برای تأمین نیروهای مورد نیاز برای مراكز بهداشتی و درمانی جدید الاحداث و نوسازی شده باید به طور جداگانه استخدام داشته باشیم. در حال حاضر 12 هزار تخت بیمارستانی در كشور آماده شده و باید راهاندازی شود تا سال 93 نیز 44 هزار تخت بیمارستانی جدید ساخته میشود.
وی گفت: افزایش 56 هزار تخت بیمارستانی جدید تا سال 93 یعنی افزایش 50 درصدی تختهای بیمارستانی در كشور كه یك انقلاب و تحول بزرگ محسوب میشود و باید برای راهاندازی آنها حدود 55 هزار نیروی جدید اعم از پرستار و غیر پرستار به غیر از 23 هزار نیروی استخدامی در آزمون 6 اسفند جذب كنیم.
1250 خانه بهداشت در حال ساخت
معاون وزیر بهداشت اضافه كرد: امسال همچنین جشن تكمیل شبكه را داریم و هزار و 250 خانه بهداشت جدید را در حال ساخت داریم كه این مراكز نیز نیروی جدید میخواهند.
حسنی در پاسخ به این پرسش فارس كه آیا همه 23 هزار نفر پرستار خواهند بود، گفت: 80 درصد آنها پرستار هستند یعنی حدود 16 هزار و 500 پرستار جدید در آزمون 6 اسفند امسال استخدام میشوند و بقیه پزشك عمومی، تكنسین اورژانس، كمك بهیار و ماما خواهند بود.
زمان كاهش ساعت كاری معلوم نیست
معاون توسعه وزارت بهداشت در پاسخ به این پرسش فارس كه كاهش ساعت كاری پرستاران عملاً از كی عملی میشود، توضیح داد: به طور معمول بعد از آزمون و اعلام نتایج 3 ماه برای اعمال روال گزینش و تأیید صلاحیت طول میكشد البته بیشتر این نیروهای پرستار از پرستاران قراردادی ما هستند و شناخته شده هستند اما به هر حال تلاش میكنیم كه بهترین و با صلاحیت ترین نیروها را وارد بخش دولتی كنیم.
حسنی افزود: این افراد به صورت پیمانی به استخدام دولت در میآیند و بعد از ورود آنها به مجموعه و حضور آنها در شیفتهای بالینی به تدریج ساعت كاری كم میشود و اكنون نمیتوانم به طور دقیق زمان كاهش ساعت كاری پرستاران را اعلام كنم.
وی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار فارس مبنی بر اینكه معوقه اضافه كار پرستاران آیا پرداخت میشود و از كی نیز گفت: به محض اینكه اعتباران آن از سوی دولت به ما پرداخت شود و به هر میزان كه باشد معوقه اضه كار پرستاران را پرداخت میكنیم.
ابهام در پرداخت معوقه اضافه كار پرستاران
حسنی در پاسخ یه این نكته كه بین پرستاران شایع شده كه معوقه اضافه كار قرار نیست پرداخت شود، گفت: ما نباید به شایعات توجه كنیم اما به هر حال دولت در سال جاری به علت اجرای قانون هدفمندی یارانهها با مشكلاتی مواجه است كه باید ما هم با دولت همكاری كنیم.
وی افزود: اكنون در ماه بهمن هستیم اعتبارات مصوب وزارت بهداشت مطابق معمول و طبق زمان بندی همیشگی پرداخت نشده و با تأخیر مواجه است حدود 550 میلیارد تومان كسری بودجه داریم و در بخش عمرانی هم حدود 300 میلیارد تومان كسری بودجه داریم اگر این اعتبارات پرداخت شود و هر چه قدر بیشتر به ما اعتبار بدهند آن را برای پرداخت معوقه اضافه كار پرستاران هزینه می كنیم.
معاون وزیر بهداشت گفت: امیدوارم این مطالبات هم وصول شود اما نمیتوانم زمان پرداخت این معوقات و مبنای محاسبه آن را اعلام كنم ولی از زمان ابلاغ قانون ارتقای بهره وری به دانشگاههای علوم پزشكی در دی امسال همزمان از معاونت نظارت راهبردی درخواست تأمین اعتبار معوقه اضافه كار پرستاران را ارائه كردهایم.
حسنی در پاسخ به این پرسش كه پس معوقه پرستاران از دی امسال محاسبه میشود، اضافه كرد: من نگفتم از برج 10 محاسبه میشود، گفتم هر چقدر بودجه به ما بدهند بر مبنای آن اقدام میكنیم.
بانک شهر به منظور تأمین نیروی انسانی مورد نیاز خود در بخش فناوری اطلاعات از فارغ التحصیلان مقاطع کارشناسی وکارشناسی ارشددر رشته های ذیل با معدل بالای 15 و حداکثر 30 سال سن دعوت به همکاری می نماید.
1- فناوری اطلاعات و علوم کامپیوتر ومهندسی کامپیوتر
2- MBA
3- مهندسی صنایع(گرایش تحلیل سیستم)
4- مهندسی برق(الکترونیک ومخابرات)
متقاضیان ارجمند جهت تکمیل فرم می توانند از تاریخ درج آگهی تا 1/12/89 با مراجعه به سایت www.city-bank.ir نسبت به تکمیل فرم اقدام نمایند.
تکمیل فرم استخدام سوالات آزمون استخدام، سوالات آزمون استخدامی ، آزمون استخدامی ، اگهی آزمون استخدامی ، آگهی آزمون استخدامی ، آگهی استخدامی ، اگهی استخدامی کل کشور، اگهی استخدامی کل کشور